Wahai Tuhan kami, berilah kami beroleh dari isteri-isteri dan zuriat keturunan kami : Perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya dan jadikanlah kami imam ikutan bagi orang-orang yang (mahu) bertakwa. (Al-Furqan:74) akhifaizul Blogging Portal


Friday, February 16, 2007

Kemanisan

Alhmadulillah, Segala Puji bagi Allah Rabb Sekelian Alam, Selawat buat junjungan Besar Muhammad SAW.

Kita diuji, kita terasa berat, tapi jika kita sabar dengan ujian insyaAllah Rabb ‘alamin akan mengangkat darjat kita. Anggaplah ujian yang kita lalui sebagai suatu yang berharga dalam hidup kita. Walaupon ia tidak manis, ianya pasti pengalaman berharga buat kita. Cuba bayangkan hidup tanpa ujian dan masalah. Pasti busan bukan? All the same thing running the whole life.

Kelmarin Allah kurniakan perkhabaran gembira buatku, semalam Allah kurniakan kegembiraan buat zaujahku. Alhamdulillah, tiada apa yang kami dapat ucapkan. Walaupon terpaksa berjauhan kegembiraan kami kongsi bersama.

Dalam alam pekerjaan sebagai seorang jurutera. Agak-agaknya apa yang manis bila kita bekerja nie yer? Rasanya kalau seorang jurutera tu, perkara yang manis dalam alam pekerjaan ialah apabila berjaya deliver projek/tugasan yang diamanahkan tanpa sebarang flaws.

Apart from accomplishment of project and assignment, normally as an individual who is makan gaji definitely having a bonus is a great joy. Alhamdulillah, walaupon mengambil cuti tanpa gaji lebih kurang tiga minggu, pihak syarikat tidak mengambil kira perkara itu. Syarikat mungkin melihat usahaku turun naik ke tapak projek dan menyelesaikan projek dari kick-off meeting sampailah kadang-kadang terpaksa interfere dalam proses follow up payment project. Yang paling mengejutkan aku, ada jugak individu yang dapat 0.5, aku bersyukur dengan apa yang Allah tetapkan. Sebenarnya aku tidaklah mengharapkan figure seperti yang diumumkan.

Semalam petang, sewaktu melepaskan lelah pulang dari kerja dan sementara menanti untuk ke bilik air, diriku mendapat perkhabaran gembira dari zaujah terchenta. Alhamdulillah, keputusan imtihannya telah keluar dan ianya sangat memberangsangkan. Dan apa yang membuatkan diriku terharu adalah resultnya adalah lebih baik dari sebelum menikahiku. Bukan bermakna zaujah tidak cemerlang sebelum menikahiku, tapi cuma kali ini kejayaannya terlebih sedikit jika dibandingkan dengan sebelumnya. Inilah namanya rezeki kurniaan Allah yang tidak kita sangka-sangka.Tahniah Pn Hazratul Mumtaz & Terima kasih. Sangat-sangat menghargai pergorbanan ummi, dari sekecil-kecil bantuan sehingga ke sebesar-besar bantuan. Moga Allah ganjari ummi dengan ganjaran yang hebat, ameenn.
--------------------------------------------------------------
Dan sesungguhnya Allah telah menolong kamu mencapai kemenangan dalam peperangan Badar, sedang kamu berkeadaan lemah (kerana kamu sedikit bilangannya dan kekurangan alat perang). Oleh itu bertakwalah kamu kepada Allah, supaya kamu bersyukur (akan kemenangan itu).(Al-Imran:123)

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home