Wahai Tuhan kami, berilah kami beroleh dari isteri-isteri dan zuriat keturunan kami : Perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya dan jadikanlah kami imam ikutan bagi orang-orang yang (mahu) bertakwa. (Al-Furqan:74) akhifaizul Blogging Portal


Monday, January 22, 2007

Ujian Kesabaran

Alhamdulillah. Pagi ini bangun kira-kira jam 0430 pagi dengan linangan air mata. Hanya Solat Sunat Syukur yang mampu kuterjemahkan bagi tanda kesyukuran ku padaMu ya Allah. NikmatMu terlalu besar jika dibandingkan dengan apa yang aku lakukan. Alhamdulillah.

Semalam kira-kira jam 1000 pagi jiwaku menjadi kurang tenteram, pelbagai perasaan bercambur baur dek kerana beberapa permasalahan. Masalah yang tidak dapat tidak kami perlu lalui.

Kami berlindung dengan Mu ya Allah dari Syaitan. Hindarilah hati-hati kami dari bisikan-bisikan syaitan. Jadikan kami hamba yang sentiasa redha dengan ketentuanMu ya Allah, jadikanlah kami hambaMu yang berupaya untuk menyelesaikan ujian-ujian hidup ini ya Allah. Berikanlah kami taufiq dan hidayahMu ya Allah agar kami sentiasa berada dalam keredhaanMu ya Allah.

Semoga mumtaz

Lapangan Terbang Kuala Terenggan
0846HRS
Menulis sambil menunggu technician tiba.

-------------------------------------------------------------
Wahai sekalian orang-orang yang beriman! Mintalah pertolongan (untuk menghadapi susah payah dalam menyempurnakan sesuatu perintah Tuhan) dengan bersabar dan dengan (mengerjakan) sembahyang; kerana sesungguhnya Allah menyertai (menolong) orang-orang yang sabar. (Al-Baqarah:153)

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home