Wahai Tuhan kami, berilah kami beroleh dari isteri-isteri dan zuriat keturunan kami : Perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya dan jadikanlah kami imam ikutan bagi orang-orang yang (mahu) bertakwa. (Al-Furqan:74) akhifaizul Blogging Portal


Friday, December 01, 2006

Tanpa Tajuk

Alhamdulillah ……

Satu pagi Selasa (28/11/2006) kami diuji dengan pukulan ombak, hanya beberapa jam selepas itu kami dipermudah oleh Allah azzawajalla…. Allah mudahkan hingga kini, alhamdulillah. Kadang-kadang bila kita berada dalam mode kenikmatan dan mode masalah selesai, kita lupa untuk berterima kasih pada Allah. Maha Suci Allah yang mempermudahkan urusan kami. Teringat satu ayat dalam Quran satu du’a hambaNya yang dimuliakan, walaupon dipuncak dunia, hambaNya tidak lupa untuk bersyukur, “Wahai Tuhanku, ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur akan nikmatMu yang Engkau kurniakan kepadaku dan kepada ibu bapaku dan supaya aku tetap mengerjakan amal soleh yang Engkau redai dan masukkanlah daku dengan limpah rahmatMu dalam kumpulan hamba-hambaMu yang soleh.” (Al-Naml:19)

Syukur alhamdulillah, itulah ucapan yang mampu kami suami isteri ucapkan. Setiap kepayahan pasti akan ada kemudahannya. Setiap ujian pasti kita mampu hadapinya.

Ummu mujahid Thank U, honey.

-------------------------------------------------------------

“Sesungguhnya orang-orang yang beriman dan beramal soleh, mereka akan beroleh Syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai; yang demikian itu ialah kemenangan yang besar. (Al-Buruuj : 11)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home