Wahai Tuhan kami, berilah kami beroleh dari isteri-isteri dan zuriat keturunan kami : Perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya dan jadikanlah kami imam ikutan bagi orang-orang yang (mahu) bertakwa. (Al-Furqan:74) akhifaizul Blogging Portal


Thursday, November 16, 2006

Peristiwa suatu Suboh

Sekembali dari surau seusai mendirikan solat suboh pagi Selasa lalu dan ketika berbual dengan zaujah tercinta deringan telefon berbunyi.

Pelik di kala suboh hari orang menalifon rumah kami, jarang sekali orang membuat panggilan seawal jam ini. Kuangkat talipon dan alangkah terkejutnya ianya panggilan dari seorang sahabat di UK yang kukira lama juga tidak berhubung. Kali terakhir kami berhubung adalah sekitar Februari lalu. Itu pon hanya panggilan pendek. Tapi panggilan pagi itu memang benar-benar lama.

Bukan sekadar lama yang kosong, tp perbualan yang penuh kata-kata nasihat dan advise. Tatkala hati-hati kami sedang rungsing, Allah kurniakan seseorang untuk menasihati kami. Aku tidak mampu untuk berkata apa setelah usai berbual dengan teman seMRSM ku itu selain menzahirkan rasa syukurku pada Allah yang mengurniakan nikmat yang tidak disangka-sangka. Walaupon ianya hanya sekadar kata-kata, ianya bukan kata-kata biasa. Kata-kata teman seMRSM ku itu mampu membuatkan kami berfikir, berfikir dan terus berfikir. Alhamdulillah. Thank You Hamidon Yusof, moga kalian sekeluarga senantiasa adalam limpah rahmat dan kasih sayang Allah, ameenn …

Batu Pahat, Johor Darul Takzim
2230
-------------------------------------------------------------
"Dia lah yang mengetahui perkara-perkara yang ghaib dan yang nyata; Dia lah jua Yang Maha Besar, lagi maha Tinggi (Yang mengatasi segala-galanya)."(Ar-R'ad:9)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home