Wahai Tuhan kami, berilah kami beroleh dari isteri-isteri dan zuriat keturunan kami : Perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya dan jadikanlah kami imam ikutan bagi orang-orang yang (mahu) bertakwa. (Al-Furqan:74) akhifaizul Blogging Portal


Saturday, October 01, 2005

Work Load

Alhamdulillah … dapat juga berehat hari ini setelah hampir seminggu kerja yang agak hectic. Work Load sejak kebelakangan ini agak banyak. Kadang-kala sampai tak menang tangan untuk menyelesaikan sesuatu tugasan.

Bersempena dengan work load yang semakin banyak ini, ada dua orang staf di tempat kerjaku meletakkan surat perletakan jawatan. Kedua-duanya bertitle jurutera. Dan kedua-duanya berbangsa cina.

Seorang telah confirm berhenti setelah gagal dipujuk oleh pihak top management dan seorang lagi bakal dipanggil untuk dipujuk agar tidak meninggalkan company. Mungkin kerja yang semakin banyak itu yang membuatkan sesetengan individu kurang selesa.

Tak kurang juga dengan den dan rakan-rakan yang lain, kerja bertambah-tambah, ada baik dan ada tak baiknya bila kerja bertambah. Apa pun den harapkan agar kerja-kerja yang ditugaskan kepadaku dapat kujalankan tanpa mengabaikan kehadiran Ramadhan. Takut pon ada sebenarnya ni.

Di kesempatan ini diriku ingin mengucapkan Salam Ramadhan kepada sahabat-sahabat dan juga pembaca blogku. Marilah kita bersama-sama memanjatkan du’a agar Ramadhan ini yang terbaik buat kita dan dipermudahkanNya untuk melaksanakan amal ibadah. Buat mereka yang masih ada ibubapa mintalah mereka du’akan kita dipermudahkan untuk menempuh Ramadhan ini. Du’a ibubapa amat mustajab.

Wallahu ‘alam …..

--------------------------------------------------------------

Dan Ia memudahkan untuk (faedah dan kegunaan) kamu, segala yang ada di langit dan yang ada di bumi, (sebagai rahmat pemberian) daripadaNya; sesungguhnya semuanya itu mengandungi tanda-tanda (yang membuktikan kemurahan dan kekuasaanNya) bagi kaum yang memikirkannya dengan teliti. (Al-Jaathiyah : 13)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home