Wahai Tuhan kami, berilah kami beroleh dari isteri-isteri dan zuriat keturunan kami : Perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya dan jadikanlah kami imam ikutan bagi orang-orang yang (mahu) bertakwa. (Al-Furqan:74) akhifaizul Blogging Portal


Monday, September 05, 2005

Kerajaan Selangor banned saya - Harussani



Pengkalan Hulu 24 Rejab 1426H @ 29 Ogos 2005 (Isnin)-"Di atas ketegasan saya itu, maka ceramah saya di sebuah Universiti tempatan di Selangor telah dibatalkan".

Demikian keluhan YBhg SS Mufti Negeri Perak, Hj Harussani bin Hj Zakaria, ketika menyampaikan ceramahnya di Masjid Kg Air Panas, Pengkalan Hulu, Ahad lalu.

SS Hj Harussani menjelaskan bahawa isu kondom dan jarum yang hendak dilancarkan oleh Kerajaan mulai Oktober depan perlu dinilai dari keseluruhan sudut agar ianya tidak akan merugikan semua pihak.

Menurut beliau dengan pemberian jarum percuma kepada mangsa hiv positif itu, apakah kita dapat menjamin bahawa jarum itu tidak dikongsikan dengan mereka di kalangan sesama penagih lain.

Begitu pula dengan pemberian kondom, apakah sudah dikenali mekanismenya bahawa dengan pemberian itu, mereka tidak akan berzina.

Ketegasan ini akhirnya mendapat perhatian pihak tertentu dan mereka telah 'banned' saya. Apabila disiasat, kononnya ia adalah dari arahan pihak atasan - JMNPk

Sumber
1.Kerajaan Selangor banned saya - Harussani
2.Laman Web Mufti Kerajaan Negeri Perak.

Adakah ini salah satu asbabnya mengapa Dato’ Harussani tidak boleh berforum diperkarangan Masjid Al-Hasanah tempoh hari? Mungkin juga …..

Bila diminta pendapat diluahkan,
Bila pendapat tidak sehaluan digam pula ….
Musykil betol den ….
Baik tak payah minta pendapat, kalau pendapat sekadar pra-syarat.

Wallahu ‘alam …..

Jadual Kuliah
1.Jadual Pengajian sekitar Bandar Baru Bangi dan Kajang bagi Bulan September 2005.

--------------------------------------------------------------
Katakanlah: "Aku tidak meminta kepada kamu sebarang balasan bagi apa yang aku sampaikan kepada kamu, selain daripada berimannya seseorang yang mahu mendapatkan jalan sampainya kepada keredaan Allah".(Al-Furqaan : 57)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home