Wahai Tuhan kami, berilah kami beroleh dari isteri-isteri dan zuriat keturunan kami : Perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya dan jadikanlah kami imam ikutan bagi orang-orang yang (mahu) bertakwa. (Al-Furqan:74) akhifaizul Blogging Portal


Saturday, September 24, 2005

19 Sept - 25 Sept

Isnin - Kapar Power Plant
Selasa - Telekom Tapah
Rabu - SKTLDM Labuan
Khamis - SKTLDM Labuan
Jumaat - Kapar Power Plant
Sabtu - Refilling Factory
Ahad - Ada di Seremban, jumpa mak & abah.

Begitulah kira-kira perjalanan kerja ku sepanjang minggu ini. Sedikit hectic kerana kerja-kerja yang tak kunjung padam.

Alhamdulillah, perjalanan ku ke Labuan telah diambil alih oleh rakan sekerja. Nasbi baik pihak TLDM di Labuan tidak bising dengan tidak kehadiranku. Terima kasih diucapkan kepada rakan sejawatku yang mengexplain ketidak mampuan ku untuk menghadirkan diri ke Labuan.

Sungguhpon tidak menghadirkan diri ke Labuan kerja-kerja di Kapar Power Plant masih perlu diteruskan, itulah salah satu asbabnya kenapa diriku terpaksa meminta rakan sejawatku untuk ke Labuan. Kerja di Kapar Power Plant tak kunjung habis, Kapar Power Plant dah macam rumah nombor 2 ku pula sejak kebelakangan nie.

InsyaAllah jika projek berjalan lancar di Labuan akan ku kunjungi dua atau tiga kali untuk monitoring process dan seterusnya untuk Testing & Commissioning kelak.

Ramadhan kian hampir, adakah aku telah bersedia? Tidak pernah kurasa begitu takut untuk menghadapi Ramadhan, tapi tahun ini perasaan ku bercampur-baur untuk menemui Ramadhan. Alhamdulillah rasa gembira sudah berputik di hati untuk menghadapi Ramadhan, tapi rasa takut juga turut hadir dalam menghadapi Ramadhan tahun ini.

Jika tahun-tahun lepas berpeluang untuk pergi dari satu masjid ke satu masjid untuk berterawikh, tahun ini tidak pasti lagi. Tahun lepas Masjid Putrajaya, Surau An-Nur, Masjid UPM, Masjid Istiqamah dan juga Masjid Uniten kerap ku kunjungi, tahun ini tidak tahu lagi adakah mampu diriku untuk pergi ke masjid-masjid ini. Dan beriftar juga adakalanya di Masjid pada tahun lepas, tahun ini tidak tahu lagi berkesempatan atau tidak, moga-moga masih bulih beriftar di Masjid Uniten.

Mungkin Masjid Pangkalan TLDM Lumut bakal menjadi tempat yang paling kerap untuk ku kunjungi, siapa tahu hanya Allah yang Maha Mengetahui. Maklumlah ada projek di Lumut dan juga Labuan. Apa-apa pon aku memohon du’a agar Ramadhan ini menjadi Ramadhan yang terbaik dan dan dipermudahkan bagiku oleh Allah bagi memperbanyakkan ibadah-ibadah nawaffil. Ku memohon agar pembaca-pembaca blogku agar kiranya dapat kita sama-sama panjatkan agar Ramadhan ini menjadi yang terbaik untuk kita semua, insyaAllah.







Gambar-gambar di atas disnap ketika perjalanan pulang dari site visit di Pangkalan TLDM Lumut pada minggul lepas yakni pada 15 September 2005, ianya diambil di sekitar Kuala Selangor kot kalau tak silap.

Dalam perjalanan pulang nampak pemandangan yang sungguh menarik …Subhanallah, siap bulih berhenti di tepi jalan untuk mengambil gambar. Subhanallah, tidak Allah jadikan alam ini dengan sia-sia, setiap kejadian yang telah termaktub pasti ada hikmahnya untuk manusia fikirkan.

Gambar di atas adalah bersaiz 1024 x 768, jika ada sesiapa yang berhajat untuk menjadikannya wallpaper PC anda bulih lah mengdouble klik gambar di atas.

Wallahu ‘alam …..

Jadual Kuliah
1.Jadual Pengajian sekitar Bandar Baru Bangi dan Kajang bagi Bulan September 2005.

--------------------------------------------------------------

Narrated Abu Huraira: The Prophet SAW said, "Whoever established prayers on the night of Qadr out of sincere faith and hoping for a reward from Allah, then all his previous sins will be forgiven; and whoever fasts in the month of Ramadan out of sincere faith, and hoping for a reward from Allah, then all his previous sins will be forgiven." (Saheeh Bukhari)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home