Wahai Tuhan kami, berilah kami beroleh dari isteri-isteri dan zuriat keturunan kami : Perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya dan jadikanlah kami imam ikutan bagi orang-orang yang (mahu) bertakwa. (Al-Furqan:74) akhifaizul Blogging Portal


Saturday, August 13, 2005

Harap Maaf

Kita hanya mampu merancang, Allah jualah yang menentukan segalanya. Seperti diwar-warkan olehku semalam sepatutnya sebuah ceramah agama yang dijadualkan di Masjid Bandar Baru Bangi telah dibatalkan. Sebabnya tidak dapatlah saya kenal pasti.

Sedih juga, dah sampai tapi tiada majlis, nak buat macam mana. Jika ada pembaca-pembaca blogku yang hadir ke Masjid Al-Hasanah semalam atas saranan dariku, sepuluh jari kupohon maaf kerana majlis tidak berlangsung seperti dirancangkan.

Alhamdulillah ramai juga orang di Masjid Bangi semalam. Biasanya the crowd tidaklah berapa ramai. Masjid inilah yang menjadi pitstop ku jika aku pulang ke Seremban di malam hari. Jarang melihat orang seramai itu semalam. Dan masjid inilah yang mencoret sedikit kenangan tatkala bertemu abang akmal suatu ketika dulu.

Jalan-Jalan alam Siber
Entry Pakdi kali nie agak menarik, berkisar mengenai Steve Jobs. Siapa Steve Jobs? Cuba baca entri pakdi ini, agak menarik. Kadang-kadang kita suka bahan bacaan seperti ini, tapi tidak berpeluang menemui bahan seperti ini, terima kasih pakdi kerana sudi berkongsi bahan. Stay hungry, stay foolish!

Wallahu ‘alam.

Jadual Kuliah
1.Jadual Pengajian bagi Bulan Ogos 2005, Surau Al-Hidayah, Bandar Kinrara, Puchong.
2. Jadual Pengajian sekitar Bandar Baru Bangi dan Kajang bagi Bulan Ogos 2005.
--------------------------------------------------------------
"“Dan bandingan Kalimah yang jahat dan buruk samalah seperti sebatang pohon yang tidak berguna yang mudah tercabut akar-akarnya dari muka bumi; tidak ada tapak baginya untuk tetap hidup.”(Ibrahim : 26)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home