Wahai Tuhan kami, berilah kami beroleh dari isteri-isteri dan zuriat keturunan kami : Perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya dan jadikanlah kami imam ikutan bagi orang-orang yang (mahu) bertakwa. (Al-Furqan:74) akhifaizul Blogging Portal


Sunday, August 21, 2005

Dr. Azzam Talk

Alhamdulillah berpeluang untuk menghadirkan diri ke satu talk yang dianjurkan oleh Alumni Sekolah Islam Adni telah menganjurkan satu talk yang mana tetamu jemputannya adalah Dr Azzam Tamimi.

Terima kasih yang tak terhingga kepada sahabat yang mengwar-warkan kehadiran beliau ke Malaysia seterusnya mengkhabarkan mengenai program semalam. JZKK.

Mungkin bagi siapa yang berhajat untuk mendengar talk beliau bulih lah mengklik dilink dibawah dan mendownloadkannya. Untuk summarizekannya mungkin diriku tidak berkesempatan kerna masa yang suntuk. InsyaAllah link talk beliau available sehingga 31 August ini, dan selepas itu diriku terpaksa mengeluarkannya dari server, maklumlah server tumpangan.


Terima kasih buat adikku doBot yang meminjamkan kamera Konica Minolta nya kepadaku, kamera inilah yang berfungsi untuk merakamkan butir percakapan Dr. Azzam Tamimi.

Today Gazza, Tomrrow the rest of Palestine. InsyaAllah…. Alhamdulillah perjalanan talk semalam agak baik, walaupon sebenarnya masih bulih banyak diperbaiki, insyaAllah dimasa akan datang penganjuran oleh pihak penganjur akan lebih baik lagi. Apa-apa pon terima kasih kepada pihak penganjur kerana mengambil inisiatif menjemput seorang tokoh.

Ucapan dr Azzam tamimi semalam sememangnya menarik dan menaikkan semangat para pendengar yang hadir kemajlis semalam. Seorang yang membincangkan isu sejagat atau ummah, bukan hanya berkisar pada Palestine tapi sejagat. Menaikkan semangat tanpa berbuat apa-apa, apa gunanya bukan, sebenarnya banyak yang bulih kita lakukan untuk membantu saudara kita di sana, insyaAllah. Awas bukan hanya dengan wang ringit sahaja cara yang kita bulih laksanakan untuk membantu saudara kita, banyak lagi, untuk maklumat lanjut dengar dan fikirkan apa yang dr azzam utarakan.

Antara tokoh ilmuwan Malaysia yang mempunyai kredebiliti yang bulih meruntun hati pendengar di Malaysia antaranya adalah Ustaz Mohd Farid Ravi Abdullah kukira. Selain ilmu yang dimiliki beliau juga mampu menarik perhatian pendengar melalui intonasi pengucapan awamnya.

Mungkin setakat ini sahaja kut menulis untuk hari ini, ingin bergegas pulang ke Puchong, 3, 4 minggu nie jadual ku sedikit sibuk. Kepada sahabat-sahabat yang berutus email dan bertanya khabar kupohon seribu keampunan kerna tak sempat mengreply email kalian.

Please download, do not listen by streaming, takut bandwidth habis. Cara untuk download, right klik the mouse and select Save Target as Muslims Role in the Plight of Al-Aqsa

Nota Kaki
Harap maaf jika dalam proses mendownload anda menghadapi sedikit kesukaran, sy tak dapat pastikan apakah punca sebenarnya cuma dapat tahu mungkin server hosting kurang berfungsi dengan baik, exabyte ada problem sedikit mungkin.

Wallahu ‘alam.

Jadual Kuliah
1.Jadual Pengajian Surau Al-Hidayah, Bandar Kinrara, Puchong bagi Bulan Ogos 2005.
2. Jadual Pengajian sekitar Bandar Baru Bangi dan Kajang bagi Bulan Ogos 2005.
--------------------------------------------------------------
Kami berfirman kepadanya: "Janganlah engkau takut (wahai Musa)! Sesungguhnya engkaulah yang tertinggi mengatasi mereka dengan kemenangan.(Taha : 68)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home