Wahai Tuhan kami, berilah kami beroleh dari isteri-isteri dan zuriat keturunan kami : Perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya dan jadikanlah kami imam ikutan bagi orang-orang yang (mahu) bertakwa. (Al-Furqan:74) akhifaizul Blogging Portal


Saturday, July 09, 2005

SMS tanpa Reply

Sebenarnya tiada apa yang mahu dicoretkan ....
Sekadar mengisi gap waktu rehat sebentar di pejabat. Sebenarnya duk tengah study pasal Fire Fighting pump . Kebetulan diberi tugasan mengenai fire fighting pump di Kapar Power Station, InsyaAllah dalam dua ke tiga minggu lagi akan menjalankan performance dengan flow test di Stesen janakuasa berkenaan.
 
Kepada sahabat-sahabat yang meng'sms' diriku, secara peribadinya ingin memohon maaf kerana tak berkesempatan untuk membalas, ada orang cakap, alahai nak reply sms pon tak sempat ke?
Tahu laa nko sibok, tapi takkan susah sangat nak reply sms... Maaf sangat-sangat kepada sahabat-sahabat dan rakan taulanku.
 
Memang betul ada kebenarannya, jika handak membalas sms bukannya lama mana pon.
tapi ada juga keadaan yang menyebabkan peluang untuk membalas itu terbatas,
salah satu contohnya, tatkala dapat sms terasa nak reply masa tu juga tapi apa bulih  in the middle of tugasan, jadi tangguhkan lah dulu hajat mengreply, alih-alih bila tugasan dan selesai lupa plak nak membalas sms.
 
Dan masalah sebenarnya yang membuatkan diriku sukar untuk membalas sms adalah kerana talifon bimbitku gagal berfungsi dengan baik.
 
Bukannya tidak bulih berfungsi cuma gagal berfungsi dengan baik ketika cubaan menulis sms. Dan kadang-kadang ketika mendail pon agak sukar. Bayangkan kadang kala bila nak mendail nombor, kita sudah biasa mendail dengan cepat, bila kita dail alih-alih nombor yang kita dail tu tak kuar dengan sempurna. Sebagai contoh apabila kita sudah mendail tiga nombor, yang keluarnya hanya dua atau satu, dalam erti kata lain kita tak bulih dail cepat-cepat. kena slow and steady.
 
Serupa juga dengan sms, bila kita cuba menaip kadang kala perkataan yang kita hajati tidak keluar seperti yang kita kehendaki.
 
Walaubagaimanapun belum ada hasrat untuk menukar talifon kerana talifon ini masih berfungsi sebagai talifon, cuma kita perlu sedikit bersabar dengan kerenah talifon ini.
 
Kepada sahabat-sahabat dan rakan taulan yang mengsms diriku tapi tak terbalas seribu kemaafan ku pohon kerana nak membalas sms kadang kala ada tugasan dan apabila tugasan sudah selesai adakalanya terlupa. Kesukaran tipon den pon menjadi satu faktor kelembapan untuk membalas sms.
 
Secara peribadinya sy mencadangkan supaya jangan membeli talifon sony ericsson. Kurang best, kalau nak talifon yang tahan lama pada kadar optimum, maksud pada kadar optimum disini ialah bila dah lama pon masih berfungsi macam baru-baru beli carilah Nokia. Itu yang terbaik kut den rasa. Den pakai tipon Sony Ericsson T610. Mungkin model nie dah tak da kot dalam pasaran sekarang nie kut. Wallahu 'alam ..

--------------------------------------------------------------------------
Dan demi sesungguhnya! Kami telah mengemukakan kepada umat manusia berbagai misal perbandingan dalam Al-Quran ini, supaya mereka mengambil peringatan dan pelajaran. (Az-Zumar : 27)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home