Wahai Tuhan kami, berilah kami beroleh dari isteri-isteri dan zuriat keturunan kami : Perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya dan jadikanlah kami imam ikutan bagi orang-orang yang (mahu) bertakwa. (Al-Furqan:74) akhifaizul Blogging Portal


Tuesday, July 19, 2005

Cuti sakit Lagi ....

Pernahkah anda empat hari berturut-turut pergi menemui doktor?
Kali ini diriku terpaksa berkunjung sebanyak 4 kali ke klinik pergigian. Empat kali ku rasa satu jumlah yang bulih tahan banyak jugak tu.

Klinik pertama (yang aku pergi sebanyak 3 kali) mengatakan gusi ku bengkak, lalu diberikan antibiotik dan ubat kumur. Alhamdulillah beransur kurang tapi masih berada pada paras sakit yang membuatkan kepalaku dan gusiku bernyut-nyut.

Alhamdulillah, hari nie pergi pulak ke satu lagi klinik, Klinik Pergigian dan Surgeri di Seremban, klinik ini di kira yg secara ad-hoc ku pergi, hajat di hati pada mulanya hendak bertemu dentist yang bernama Dr. Halim, tapi apakan daya kliniknya pula tutup hari nie, maklumlah hari nie hari cuti keputeraan Yang Dipertuan Besar N9.

Tak dapat jumpa Dr. Halim jumpa lah den Dr. P. Tanaletchumy. Alhamdulillah, ada juga klinik yang buka hari nie. Seperti yang kujangkakan mesti gusiku bakal dipotong, maklumlah gusi tu dah menutup peluang gigi hujung ku untuk menjadi dewasa. Sakit waktu Dr Letchumy nie buat treatment hanya Allah sahaja yang tahu, aku rasa orang graduate India nie ganas-ganas belaka kot.... Jangan marah doktor-doktor yang dari India ya.

Apa yang lebih menakutkan aku ialah kata-kata doktor tersebut, dia katakana, nie gigi bungsu belom tumbuh lagi nie, kalau nak tumbuh sure u will feel more pain than this one, I don’t see any room for your gigi bongsu to grow. I think once ur gigi bongsu are going to grow u need an operation ..Alamak doktor nie bagi advise yang menakutkan den lah plak.
--------------------------------------------------------------
“Patutkah Kami membiarkan kamu dengan mengenepikan dan menjauhkan peringatan Al-Quran daripada kamu, kerana kamu telah menjadi kaum yang melampau buruk keadaannya? (Tidak! Kami tidak akan biarkan, bahkan Kami tetap mengingatkan kamu, sama ada kamu mahu menerimanya atau sebaliknya)."(Az-Zukhruf : 5)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home