Wahai Tuhan kami, berilah kami beroleh dari isteri-isteri dan zuriat keturunan kami : Perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya dan jadikanlah kami imam ikutan bagi orang-orang yang (mahu) bertakwa. (Al-Furqan:74) akhifaizul Blogging Portal


Saturday, June 18, 2005

demam


Alhamdulillah ….
Hari nie hari sabtu, semua orang tahukan ari nie ari sabtu.itu pon mau habaq ka?Sepatutnya hari nie ada planning nak pi satu program, tapi apa bulih buat keadaan tak mengizinkan, jatuh gering sikit ari nie.

Sebenarnya dah terasa akan jatuh gering start hari khamis malam jumaat yang lepas, Selepas selesai solat maghrib di Darul Syifa’ sudah mula terbersin2 dan terbatuk2 …

Dalam perjalanan ke Surau An-Nur bersinnya makin rancak, ado kot 15 kali terbersin, sampai di Surau An-Nur sudah berselsema hidung, Alhamdulillah dapat juga menghabiskan seisi tazkirah di Surau An-Nur yang membincangkan topic mukjizat bersumberkan buku Permata Ilmu Tauhid. Untuk pengetahuan kalian Surau An-Nur dan Darul Syifa’ hanya beberapa meter sahaja. Jalan kaki tak sampai pon tiga minit, insyaAllah sampai.

Sewaktu hendak menunaikan solat Isya’ tipon plak asyik bergegar, ada panggilan masuk, kubiarkan sahaja panggilan tidak dijawab, mana mungkin aku menjawab talifon yang berada di dalam seluar, malas nak mengangkatnya.

Selesai solat sunat tengok sapo yang membuat panggilan tadi, ghupa-ghupanya mak ngan abah yang menelefon. Mereka membuat panggilan bersebab, depa suruh pi tengok Forum Perdana kek TV1, topik mengenai “Bapa”, mana mungkin den sempat nengok, masa tu masih di Bangi dan ghasanya bila sampai rumah mungkin siarannya sudah habis. Memang betol jangkaanku bila sampai rumah program tu dah abis.

Mak ngan abah biasanya macam tulah, especially mak jika ada topik best mesti dia tipon dan suruh anak-anaknya tengok, adikku juga ditalifonnya.

Alhamdulillah, jam pemberian Bonda yang kukira rosak rupanya tidak rosak, lepas antar untuk diperiksa malam tadi didapati hanya baterinya sahaja yang telah habis, pelik jugak, ari Isnin ari tu waktu cek di Giant Shah Alam Sales Girl tu cakap baterinya ok lagi, mungkin jam yang rosak, tapi alih2 ari nie baterinya plak yang habis mengikut kata orang kedai (kedai asal jam dibeli).

Sy cakap dengan tokei kedai tu, ok la, kalau bateri habis kasi tukar sama itu bateri, tapi next time kalau problem sama berulang kembali sy datang lagi sekali kasi repair, kebetulan jam yang satu lagi pond ah kehabisan bateri, lalu den tukar lah kedua-dua jamnya bateri.

Sampai rumah ustaz dah ada, ada kelas ganti malam nie, biasanya malam Ahad tapi malam nie ngan malam esok pon ada, bonda cakap ust sedikit sibuk weekdays tempoh hari, tu yang dia buek replacement class.

Ustaz pon perasan agaknya den tak berapa sihat, kojap2 batuk, kojap tersedut hidung(betul ke perkataan nie? ghasa macam tak betoi jer…), tapi takpe lah nak buat macam mana dah tak berapa sihat, lama jugak den tak domam macam nie. Sekali-sekala best jugak demam nie, baru kita berfikir betapa bestnya nikmat sihat tu, kita kadang-kadang lupa dengan nikmat sihat yang dikurniakan Allah.

Ari tu baru dapat sms dari seorang sahabat mengatakan dia tak sihat, alih-alih sehari dua lepas tu sy plak yang tak sihat. Kepada sahabat yang tak sihat tu, Moga cepat sembuh.

Wallahu ‘alam ..

--------------------------------------------------------------
“Dan tidakkah orang-orang kafir itu memikirkan dan mempercayai bahawa sesungguhnya langit dan bumi itu pada asal mulanya bercantum (sebagai benda yang satu), lalu Kami pisahkan antara keduanya? Dan Kami jadikan dari air, tiap-tiap benda yang hidup? Maka mengapa mereka tidak mahu beriman?.” (Al-Anbiya’:30)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home