Wahai Tuhan kami, berilah kami beroleh dari isteri-isteri dan zuriat keturunan kami : Perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya dan jadikanlah kami imam ikutan bagi orang-orang yang (mahu) bertakwa. (Al-Furqan:74) akhifaizul Blogging Portal


Wednesday, May 11, 2005

The Jews


Semalam sebelum melelapkan mata berkesempatan membaca serba sedikit buku The New Jerusalem yang ditulis oleh Micheal C Pipper. Banyak kjuga fakta yang menarik yang diperolehi dalam buku Pipper itu. Banyak statistic yang menunjukkan kewujudan dan penguasaan Bangsa Yahudi di dalam Negara Amerika yang mana ramai di antara kita sudah tahu.

Cuma sewaktu membaca ana dapat buat satu conclusion; diharap buat sahabat-sahabat serta pembaca blogku yang lebih mahir yang mempelajari perbandingan agama dapat membetulkan apa yang kucoretkan ini jika terdapat kesilapan.

As most of us know that the Jews have a huge capital power, yet they do not concentrate to attract other people to be Judaism which in this case contradict with the Church. The church always encourages their priest to preach their religion to the world community.

Kenapa yer? A short conclusion can be made thro’ my short observation from this book, sebabnya mereka (Yahudi) nie obsess/taksub/ego dengan bangsa mereka sendiri. Mereka berbangga dengan keturunan mereka, bangsa Yahudi yang mereka dakwa merupkan satu bangsa yang terbaik yang pernah dijadikan oleh Tuhan. Bagi mereka agenda utama mereka bukanlah meramaikan bangsa Yahudi, kerana bagi mereka Yahudi adalah untuk orang Yahudi. Orang lain tidak berhak untuk menjadi Yahudi. Hanya mereka yang berhak menjadi Yahudi.

Apa yang lebih penting bagi mereka ialah usaha mereka untuk membina Negara Yahudi, yakni negara Israel. Maka sebab itulah lebih banyak wang disalurkan kearah itu berbanding kerja-kerja dakwah mereka. Walaupun mereka memiliki wang yang banyak terapi mereka tidak ambil pusing untuk meramaikan penganut agama mereka. Berbeza dengan Kritian yang berusaha menjalankan kerja-kerja dakwah mereka dengan tujuan meramaikan para pengikut mereka.

Dari satu aspek mungkin menampakkan kebaikan pada Umat Islam kerana mereka tidak berusaha untuk menakluk aqidah umat Islam dengan ajaran mereka kerana mereka lebih mementingkan kejayaan membentuk satu Negara Israel. Perkara ini sebenarnya tidak benar, usaha mereka untuk menakluk Bumi Baitul Maqdis sebenarnya lebih besar impaknya kepada masyarakat muslim. Selain itu usaha mereka mengoyangkan akidah kaum muslim di serata dunia memang sedang giat dijalankan.

Mereka tidak mengajak kita untuk masuk ke dalam agama mereka kerana mereka rasa kita tidak layak untuk mereka. Dan mereka tahu selagi umat Islam berpegang teguh pada ajaran Al-Quran dan As-Sunnah mereka tidak akan dapat menggugat kaum muslim secara amnya. Sebagaimana yang kita tahu mereka berusaha merosakkan kita dengan agenda mereka sendiri tanpa melibatkan agama anutan mereka.

Yahudi dan Nasrani, kedua-dua nya berusaha untuk menyesatkan kita. Mahukan kita berpaling dari Al-Quran dan As-Sunnah. Yahudi dengan agenda mereka melalui hiburan hedonisme, budaya, pemikiran dan sebagainya sedangkan Nasrani berusaha membawa kita ke satu titik agar kita bersetuju dengan akidah mereka. Alhamdulillah, mungkin kita yang tahu dan bersyukur dengan nikmat Islam dan Iman kurniaan Allah akan ada satu benteng untuk menangkis serangan-serangan ini. Tapi Awas !!!! benteng ini sentiasa diasak oleh musuh-musuh Islam.

Benteng-benteng ini perlu direfurbish dan digilap agar ianya tidak dimamah asakan anasir-anasir yang tidak sihat, mahu secara sedar atau tidak sedar.

InsyaAllah di masa hadapan dan jika ada kesempatan akan ana letakkan sedikit fakta dan statistik tentang penguasaan bangsa Yahudi ini di bumi Amerika. Kaum minoriti yang paling berjaya di bumi Amerika.

Wallhu ‘alam ….

-------------------------------------------------------------
" Dan apabila mereka melihatmu (wahai Muhammad), mereka hanyalah menjadikanmu ejek-ejekan (sambil mereka berkata): "Inikah orangnya yang diutus oleh Allah sebagai RasulNya?”(Al-Furqaan:41)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home