Wahai Tuhan kami, berilah kami beroleh dari isteri-isteri dan zuriat keturunan kami : Perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya dan jadikanlah kami imam ikutan bagi orang-orang yang (mahu) bertakwa. (Al-Furqan:74) akhifaizul Blogging Portal


Monday, April 11, 2005

Kesempatan mencoret seketika


Assalamualaikum warahmatullah ….

Alhamdulillah, semalam baru berkesempatan membeli dua majalah yang mesti kubeli setiap bulan, majalah I dan juga majalah Anis.

Saja je beli sedikit lewat dengan tujuan agar segala urusan yang lebih utama diselesaikan terlebih dahulu sebelum mebeli majalah-majalah ini.

Part yang best semalam tengok front page majalah I, ustaz Ismail Kamus tu di frontpage majalah I, terkezut sekejap den. Ustaz nak bagi kuliah pon payah ini plak ado kat front page majalah I, alhamdulillah.

Jangan lopeh nie majalah I berkubur dek kerana wajah ustaz di front page sudah. Dahlah ini antara majalah ilmiah yang bulih den kategorikan sebagai menarik dan wajar dimiliki oleh setiap individu. Harganya plak murah sesangat, RM4.90 sahaja jika dibeli terus dari kedai-kedai buku. Kalau langganan lain lah harga dia,25% off.

Banyak juga paparan menarik bulan nie, antara yang best ialah artikel Ust Dr Mohd Asri tentang pro dan kontranya Islam Hadhari yang mana kosa kata yang lebih sesuai digunakan ialah Pendekatan Islam Hadhari rather than Islam Hadhari itu sendiri. Penjelasan dan kupasan yang menarik oleh dr. Asri.

InsyaAllah jika berpeluang untuk menyalin semula artikel berkenaan akan ku kongsi di sini. Ada beberapa individu yang menyarankan agar disalin dan disebarkan dialam siber ini agar mereka yang tidak dapat memiliki dapat membaca dan mencerna apa yang ditulis oleh ilmuwan-ilmuwan ini, insyaAllah jika ado kosempatan den type balik semula.

Wallahu ‘alam.
--------------------------------------------------------------
"Dan sesungguhnaya telahpon diejek-ejekkan Rasul-Rasul yang diutuskan sebelummu (Wahai Muhammad), lalu Aku biarkan orang-orang yang tidak percayakan Rasul-rasul itu ke suatu masa yang tertentu, kemudian Aku timpakan mereka dengan azab; maka tidak terperi seksanya azabKu itu.(ar-Ra’ad:32)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home