Wahai Tuhan kami, berilah kami beroleh dari isteri-isteri dan zuriat keturunan kami : Perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya dan jadikanlah kami imam ikutan bagi orang-orang yang (mahu) bertakwa. (Al-Furqan:74) akhifaizul Blogging Portal


Monday, March 14, 2005

Tanpa tajuk ...


Assalamualaikum warahmatullah ….

Sejak kebelakangan ini hambatan tugas di pejabat membuatkan diriku tidak sempat untuk menulis sesuatu di dalam blog yang dah hampir bersawang den tinggal kan ini.

Kepada pengunjung2 blogku…seribu kemaafan ku pohon kerana tidak berpeluang untuk mengupdate blog. Kerja di pejabat, jadual kuliah dan assignment yang banyak tertangguh. Maxis Nationwide Refilling Report pon membuatkan diriku dan seorang lagi rakan pejabatku jadi kelam-kabut sedikit dibuatnya.

Ada juga beberapa orang sahabat yang ingin diriku kupas mengenai isu yang agak hangat diperkatakan tempoh hari. Isu Jeslina Hashim. Bukan tidak mahu mengupas, kesempatan yang agak terbatas membuat diriku tidak sempat untuk mengupas, alhamdulillah dapat juga meneliti buah fikiran rakan-rakan sefikrah di dalam mailing list yang berkongsi idea mengenai isu ini. Mungkin kepada sahabat-sahabat yang ingin bacaan lanjut dan terasa ingin tahu mengenai isu ini bulih lah mencuba join yahoogroups islah-net, suaraulama atau ar-ruh mailing list. Harap maaf bebanyak wahai sahabatku kerana tidak berkesempatan mengupas isu tersebut.

Kepada sahabat yang mengutus email dan tidak sempat untukku membalas, sepuluh jari ku mohon kemaafaan. Kepada sahabat-sahabat yang menghantar sms dan tidak berjawab atau lambat berbalas juga ku mohon kemaafan.

Hari ini sewaktu memeriksa kotak email, ada satu email yang menarik untuk dikongsi. Satu email dari Saharom Abd Aziz, salah seorang editor Majalah i. Di sini ingin mengambil peluang untuk mengwar-warkan satu seminar yang akan diadakan pada 21 Mei 2005 (Sabtu). Iklannya telah ada pada keluaran Mac 2005, tetapi butirannya belum lengkap.

Seminar Bahaya Islam Liberal. Seminar akan dibarisi oleh Ustaz Mohd Asri Zainul Abidin, Dr, Fauzi Deraman dan Adrian Husaini. Borang untuk menghadiri seminar ini boleh dimuat turun dari halaman ini atau mungkin boleh diperolehi dari majalah I edisi April 2004.

Borang Seminar Bahaya Islam Liberal

Dulu den pernah download satu e-book di al-ahkam.net mengenai Islam Liberal nie. Tapi bila cari balik kek al-ahkam.net dah tak jumpo lak. Alhamdulillah ada simpan dalam notebook den nie, jadi bulih lah den kongsikan bersama e-book berkenaan.

Kepada sahabat-sahabat yang berminat untuk membaca kandungan e-book bolehlah mengdownloadnya dan mengsavenya dari sini. File ini adalah file format zip, jadi anda kena lah etract dulu yer, dan jangan risau ianya memang executable file. Bukan executable yang ado virus yer…

E-Book Islam Liberal oleh al-ahkam.net

InsyaAllah hujung bulan nie den akan bergelumang dengan final exam. Doa kan den mumtaz yo in my imtihan. Syukran ……

Wallahu ‘alam….

--------------------------------------------------------------
Orang-orang yang beriman dan beramal soleh, beroleh kebahagiaan yang amat menggembirakan dan tempat kembali yang sebaik-baiknya.(Ar-Ra’ad : 29)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home