Wahai Tuhan kami, berilah kami beroleh dari isteri-isteri dan zuriat keturunan kami : Perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya dan jadikanlah kami imam ikutan bagi orang-orang yang (mahu) bertakwa. (Al-Furqan:74) akhifaizul Blogging Portal


Monday, February 21, 2005

Hakim kembali ke Australia



Alhamdulillah, semalam berpeluang menghantar pulang seorang sahabat blogku kembali ke negara pengajian beliau. Berkesempatan menghantar Hakim (hukamak) untuk pulang ke Oz bagi meneruskan pengajiannya di sana.

InsyaAllah lagi setahun di sana. Moga urusan Hakim dipermudahkan di sana….ameeenn. Dalam duk sembang-sembang ngan ayah hakim, ghupa-ghupanya ayah hakim kenal dengan kebanyakan ahli keluarga sebelah ayah ku. What a small world. Dan ayah akim juga merupakan seorang pesara tentera macam ayahku juga. Siap bulih tahu kedudukan kedai ayahku di Seremban lagi. Terasa betul-betul dunia ini kecil.

Rupa-rupanya ayah hakim satu batch dengan Pak Tam ku sewaktu zaman persekolahan mereka. To be honest malam tadi lebih banyak berbual dengan ayah hakim dari berbual dengan hakim.

Biasalah tu. Waktu hantar seorang sahabat tempoh hari pon lebih banyak berbual dengan ayah sahabatku itu dari berbual dengannya.

Kepada Hakim, sahabat-sahabatku yang masih belajar dan yang telah bekerja, kepada pembaca-pembaca blog den (macam glamer jerk an?) sementara masih ada peluang untuk menambah ilmu, marilah kita bersama-sama berusaha untuk menambahkannya. Ilmu adalah pelita yang menyuluh kehidupan.

Selamat Maju Jaya Hukamak, dan teruskan usaha menulis anda.
Wallahu ‘alam.
--------------------------------------------------------------
Sesungguhnya orang-orang yang beriman itu (yang sempurna imannya) ialah mereka yang apabila disebut nama Allah (dan sifat-sifatNya) gementarlah hati mereka dan apabila dibacakan kepada mereka ayat-ayatNya, menjadikan mereka bertambah iman dan kepada Tuhan mereka jualah mereka berserah. (Al-Anfal : 2)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home