Wahai Tuhan kami, berilah kami beroleh dari isteri-isteri dan zuriat keturunan kami : Perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya dan jadikanlah kami imam ikutan bagi orang-orang yang (mahu) bertakwa. (Al-Furqan:74) akhifaizul Blogging Portal


Wednesday, January 26, 2005

Presentation


It was a horrible presentation by me during my Decision Making class just now. Even though it was a group presentation, I would rate my presentation as the worst among my group members. Alhamdulillah, I got two great group members.

Why do this happen? I reckon it was my mistakes. I was not really prepare, during my undergrad years presentation is a task that will put enormous pressure for us as a student. In order to perform well in the presentation normally we’ve been preparing for the best. Sometimes it takes us several days to practice and practice to ensure everything run smoothly.

Alhamdulillah, I have a good lecturer. A very supportive lecturer, that do not put much pressure on their student. It was just me to be blame for not being really prepared. InsyaAllah, for the incoming presentation I will not create the same mistakes.

Waktu kelas tadi ana ada terima sms yang agak mengejutkan dari seorang kawan yang berbangsa Batak (bukan beragama Islam). Kami sama-sama belajar di di Kolej Mara Banting dan Universiti Tenaga Nasional dahulu. Dia membawa perkhabaran bahawa ayahnya telah pergi buat selama-lamanya. Satu perkhabaran yang agak mengejutkan. Dan petang tadi seorang Blogger ada menghantar offline msg yang menyatakan onyangnya (taraf moyang) yang tinggal berjiranan di rumahnya telah kembali ke rahmatullah menghadap Pencipta alam. Al-Fatihah untuk moyangnya.

Betapa kematian itu suatu yang tidak dijangka. Suatu yang hampir dengan kita. Baru malam hari raya ari tu diriku menelefon kawanku yang berbangsa batak itu setelah lama tidak menghubunginya. Sempat ku bertanya khabar orang tuanya. Dan dia menyatakan orang tua nya sihat. Tadi dapat sms dari dia mengatakan ayahnya sudah tiada. Terkejut dan sedih melihatnya. Moga beliau tabah.

Posting ditulis malam tadi, tapi tak berpeluang untuk diuploadkan. Di siang hari baru berpeluang untuk mengupload. Wallahu ‘alam.
--------------------------------------------------------------
Sesungguhnya engkau (wahai Muhammad) tidak berkuasa memberi hidayat petunjuk kepada sesiapa yang engkau kasihi (supaya dia menerima Islam), tetapi Allah jualah yang berkuasa memberi hidayat petunjuk kepada sesiapa yang dikehendakiNya (menurut undang-undang peraturanNya) dan Dialah jua yang lebih mengetahui akan orang-orang yang (ada persediaan untuk) mendapat hidayat petunjuk (kepada memeluk Islam). (Al-Qasas :56)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home