Wahai Tuhan kami, berilah kami beroleh dari isteri-isteri dan zuriat keturunan kami : Perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya dan jadikanlah kami imam ikutan bagi orang-orang yang (mahu) bertakwa. (Al-Furqan:74) akhifaizul Blogging Portal


Tuesday, January 25, 2005

Masjid Rembau



Solat Sunat Idul 'Adha tahun ini kami tunaikan di Taman Guru. Pada mulanya plan hendak pulang ke Pedas pada awal pagi raya, tapi perubahan jadual plak dilakukan oleh abah pada minit-minit akhir.

Perjalanan pulang ke Seremban semalam pon bulih tahan juga ujiannya. Percaya atau tidak, Bangi-Seremban mengambil masa 2 1/2 jam. Itulah realitinya, macam 2 tahun lepas jugak keadaan trafiknya di malam raya tahun ini. Terpaksa pulang lewat sedikit pada malam raya tempoh hari kerna ado paper yang nak diuruskan. A bit tough.

Alhamdulillah....selesai solat Idul Adha, balik ke Pedas pula. Ramai jugak family tahun nie yang duk berkampung di rumah arwah Wan. Seusai solat Jumaat jumpa Hakim di Masjid Jamek An-Nur, Rembau. Memang dah diplan pon kan Kim. Salam perkenalan Kim. Moga ukhuwah terus terjalin.

Dalam minggu lepas juga, adik den aka doBot poie membeli kamera barunya. Kamera lama nya telah uzur dan tidak berupaya beroperasi pada kadar yang optimum. :D

Mula-mula kami pi kedai kamera memang dalam hati dah nak beli Ixus 30, tapi bila sampai di kedai kami dapati ada good bargain, Konica-Minolta. 5.0 MP. Adik den boli lah. Macam ni lah ghupa kamera adik den. Moga kamera yang nie bulih lah bertahan lebih lama.



--------------------------------------------------------------
"Jika kejahatan dibalas dengan kejahatan - itu adalah dendam. Jika kebaikan dibalas dengan kebaikan - itulah tanda ketinggian budi. Jika kebaikan dibalas dengan kejahatan - itu adalah kezaliman. Tetapi jika kejahatan dibalas dengan kebaikan - itulah buktinya pekerti mulia lagi terpuji." "Sungguh sedikit manusia yang memahami. Lebih sedikit manusia yang memahami dan mengamalkan. Lebih sedikit lagi manusia yang telah memahami, mengamalkan dan ikhlas. Terlebih sedikit lagi manusia yang telah memahami, mengamalkan dan ikhlas serta sampai ke tujuan."
-Imam Hassan al-Banna -

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home