Wahai Tuhan kami, berilah kami beroleh dari isteri-isteri dan zuriat keturunan kami : Perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya dan jadikanlah kami imam ikutan bagi orang-orang yang (mahu) bertakwa. (Al-Furqan:74) akhifaizul Blogging Portal


Wednesday, January 26, 2005

Email


Kenapa ya kadang-kala terdetik di dalam hati kita apabila ada insan-insan yang mengforward email-email berunsur dakwah yang kita telah familiar kita akan berkata di dalam hati kecil, argh!! Aku pernah dapat dah email nie, takpo lah takyah lah baca. Dah pernah baca.

Kita sewajarnya bersyukur kerana masih ada insan-insan yang sudi berkongsi ilmu mereka walaupon sedikit. Kita wajar bersyukur kerana masih ada orang yang mahu menyampaikan kebaikan kepada kita. Tapi kenapa kita memandang remeh akan usaha-usaha mereka. Kenapa kita memandang usaha mereka sebagai kecil dan tidak membawa impak yang besar dalam diri individu yang menerimanya? Sebenarnya semuanya bermula dengan hati. Jika hati kita menerima sesuatu itu dengan rasa gembira dan terbuka, insyaAllah kita akan berasa seronok dengan peringatan dari sahabat-sahabat kita.

Bagi diriku, pengulangan pembacaan merupakan suatu yang berfaedah, kita dijadikan Allah dengan adanya sifat pelupa. Jadi ada baiknya sahabat-sahabat mengingatkan kita. Pembacaan yang dilakukan berulang kali akan menjadikan bahan yang dibaca tertanam di dalam jiwa kita.

Kepada sahabat-sahabat yang sering menghantar email-email, sms-sms mahupon offline YM message tazkirah kepada ana, ana dahulukan dengan ucapan jutaan terima kasih. Peringatan kalian amat dihargai. Teruskan usaha murni kalian.

Wallahu ‘alam.
--------------------------------------------------------------
" Dan hendaklah ada di antara kamu satu puak yang menyeru (berdakwah) kepada kebajikan (mengembangkan Islam) dan menyuruh berbuat segala perkara yang baik, serta melarang daripada segala yang salah (buruk dan keji) dan mereka yang bersifat demikian ialah orang-orang yang berjaya. " (Ali Imran : 104).

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home