Wahai Tuhan kami, berilah kami beroleh dari isteri-isteri dan zuriat keturunan kami : Perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya dan jadikanlah kami imam ikutan bagi orang-orang yang (mahu) bertakwa. (Al-Furqan:74) akhifaizul Blogging Portal


Tuesday, November 23, 2004

Rakaman Audio


Minggu lepas thro' YM akhi Muhammad ada meletakkan status yang agak menarik untuk dikongsi bersama. Di sini ingin berkongsi 2 link yang menarik, satu diperolehi dari akhi Muhammad yang juga admin Portal Nurhidayah. Link yang dimaksudkan ialah CeramahIslam.com. alhamdulillah, halaman ini sarat dipenuhi dengan kuliah-kuliah, insyaAllah ianya bermanfaat untuk santapan ruhi kita.

Satu lagi link diperolehi dari akhi Hafiz Firdaus, link ini ada disertakan dengan audio kuliah-kuliah yang disampaikan oleh pencaramah-penceramah yang hebat antaranya ialah Ust. Dr Abdullah Yassin, Ust Shofwan Badrie, Ustaz Kariman Abdul Muin, Ustaz Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin, Yahya Ibrahim dan antara kuliah yang ku kira paling menarik adalah Tuan Guru Sheikh Mohammad Abdul Kadir Mandeeli.

Tuan Guru Sheikh Mohammad Abdul Kadir Mandeeli adalah satu-satunya anak Melayu yang mengajar di dalam Masjidil Haram. Untuk melihat biodata ringkas beliau boleh lah klik dilink ini yang disediakan oleh Madrasah al-Wahidah. Untuk ke halaman audio beliau bolehlah lawati Halaman audio Pertubuhan Al-Nidaa'. Selain kuliah beliau, kuliah-kuliah ustaz yang disebutkan di atas tadi juga boleh didapatkan dilaman berkenaan.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home