Wahai Tuhan kami, berilah kami beroleh dari isteri-isteri dan zuriat keturunan kami : Perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya dan jadikanlah kami imam ikutan bagi orang-orang yang (mahu) bertakwa. (Al-Furqan:74) akhifaizul Blogging Portal


Friday, October 01, 2004

Terbantut





Perjalanan pulang ke Seremban hari ini terbantut seketika. Terbantut di separuh jalan dek kerana tertinggal barang di rumah. Seperti biasa hari Jumaat yang hari sabtunya tidak bekerja diriku akan pulang pada malam hari jumaat jika tiada aral melintang.

Alhamdulillah …. Dalam keadaan yang tergesa-gesa untuk pulang ke rumah satu urusan di Uniten dapat diselesaikan. Mengejar waktu, mungkin itu yang menyebabkan diriku terlupa untuk membawa pulang buah tangan yang kubeli untuk bonda sewaktu pi Penang semalam. Barang yang ku bawa dari penang terlupa tapi barang yang satu lagi untuk bonda ingat plak 8). Mungkin sebab barang yang satu nie duk dalam peti sejuk tu yang buat tak teringat agaknya.

Selesai urusan di Uniten, berpatah lah balik ke rumah ku di Puchong. Rasa tak best plak tak bawa pulang buah tangan dari Penang untuk bonda. Sebab rasanya bonda memang expect buah tangan dari penang tu. Maklumlah jeruk-jeruk nie.

Perjalanan pulang ke Seremban hari nie juga agak terbantut-bantut. Traffic jam di highway. Jauh jugak jamnya. Lebih kurang 5 km dari exit seremban sudah mula jam. Tak tahu apa yang menyebabkan traffic jam. Biasanya ambil exit senawang, dek kerna tak tahan dengan traffic jam diriku membuat decision untuk amik exit seremban. Alhamdulillah it was a wise decision, sbb malam nie traffic di Bandar Seremban berjalan lancar. Cuma jauh lah sikit nak sampai rumah. It’s better smooth moving traffic rather than halted traffic.

alhamdulillah...sampai Seremban dalam kol 1050. Sampai jer biasalah terus makan hidangan bonda...8). Bonda waktu diriku tengah makan dia mesti temankan, dalam dia temankan diriku yang tengah khusyuk makan dia duk bukak barang-barang yang kubawa pulang. Bonda kato sodap n cantek dan dia ucapkan terima kasih ...alhamdulillah .....pueh ati tengok bonda tersonyum.


HOME