Wahai Tuhan kami, berilah kami beroleh dari isteri-isteri dan zuriat keturunan kami : Perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya dan jadikanlah kami imam ikutan bagi orang-orang yang (mahu) bertakwa. (Al-Furqan:74) akhifaizul Blogging Portal


Tuesday, August 03, 2004

M-Life Notebook

In The Name of Allah The Most Gracious Most Merciful

alhamdulillah dengan limpah rezeki kurniaanNya dapat aku memiliki sebuah notebook. Moga dengan adanya kemudahan ini dapatlah diriku berkongsi sesuatu jika ada keluangan waktu.insyaAllah. Cuma masalah untuk mengupload entry sahaja yang menjadi masalah buat masa ini. InsyaAllah jika ada kesempatan boleh kuupload entry menggunakan pcku di upis. Walaupun internet connection kat upis agak teruk, mungkin bulih ku katakan ianya agak lebih teruk dari dial up connection insyaAllah akan kucuba mengupload entry diupis.

Sudah agak lama rasanya memendam rasa untuk membeli sebuah notebook or pc, akhirnya alhamdulillah dapat gak membeli satu notebook secara installment. Tq ummi… J Hatiku tergerak untuk memiliki pc setelah rakan setugasku membuat keputusan untuk membeli kereta. Pelik ya apa kaitannya antara kereta dengan notebook. Kereta jauh lebih mahal dari notebook bukan? Semua org tahu akan fakta itu. Rakan pejabatku berhajat untuk memiliki kereta kerana tugas memerlukan beliau untuk mengendalikan projek kompeni di Johor Bahru. Rakan ku sanggup mengeluarkan wang untuk menjalankan amanah boss kami dengan sebaik mungkin. Dalam duduk-duduk diriku terfikir, kalau rakan ku sanggup mengeluarkan wang untuk membeli kereta kenapa tidak aku mengeluarkan sedikit perbelanjaan untuk membeli sebuah notebook agar dapat berkongsi ilmu dengan cara yang lebih konsisten…..insyaAllah.Moga dipermudahkanNya dan diberi kekuatan agar istiqamah. Dalam melaksanakan tugas yang diamanahkan oleh syarikat, rakanku terpaksa mengeluarkan sedikit wang untuk kemudahan beliau berjalan jauh. Kereta merupakan salah satu tools bagi beliau dalam melaksanakan amanah yang diamanahkan oleh majikan kepada beliau. Dan bagi diriku dalam menyampaikan ilmu atau pengalaman di alam siber tools yang paling penting yang perlu dimiliki ialah pc. Itulah antara sebabnya mengapa diriku terasa pentingnya untuk memiliki pc or notebook. Walaupon belom ada internet connection dirumahku insyaAllah akan kucuba mengupdate jika ada kesempatan diupis. At least I have time to write at home and upload it in the office….. insyaAllah.

Masalah utama yang kami satu housing estate (apartment sebenarnya) hadapi ialah ketiadaan bekalan fixed telephone line. Pelik tapi benar. Nak kata duduk jauh benar dari bandar dekat sangat. Duduk di Puchong. Pihak Telekom telah berjanji akan berusaha menyediakan bekalan fixed line secepat mungkin. Moga depa cepat sikit sediakan. Nie dah masuk 2 bulan dah nie dari tarikh yang dijanjikan. Tak pelah sabar jelah buat masa nie.

Notebook ku ini dibeli pada 31 July 2004, Sabtu.Jutaan terima kasih diucapkan kepada sahabat-sahabat yang memberi pandangan. Dan yang paling penting TQ doBot, my bro kerana sediakan sikit masa untuk teman abg mu membeli notebook walaupon hang agak bz untuk preparation test on Monday. Time kasih bebanyak DOBOT. DoBot nie sebenarnya adalah cfoo ku dalam bab pc nie. Dialah yang mengenalkan diriku dengan pc, dari zero knowledge to current knowledge. Dari tak tahu nak pasang sampailah dah boleh assemble satu pc sendiri. Alhamdulillah ….. Dan adikku lah orang yang bertanggungjawab memberi nasihat terakhir kepadaku samaada nak beli pc or notebook. Alhamdulillah hati tergerak untuk memiliki notebook. Banyak pro dari kon nya. Diriku bukanlah orang yang reti main game sangat, itu lah sebabnya adikku menyuruh beli notebook. Seumur hidup hanya 3 game jer yang rasanya penah melekat.CM, CS dan Commandos…. Dah tak reti nak main game dah…. Even PS2 milik doBot beberapa kali jer pernah kusentuh….lepas tu dah give up…..rasa boring dan tak minat….

Moga sahabat-sahabat yang membaca entryku mendoakan agar diri ini istiqamah dalam berkongsi ilmu yang bermanfaat.


Muktamar Senawi ABIM akan dilangsungkan di JB pada 21st dan 22nd August ini. Clash plak dengan FCR anjuran IIS (organisasi yang sebumbung dengan Saba Media.) Tak tau lagi mana satu nak pi. Moga2 ada tugasan di JB on 23rd boleh pi kut.

Wallahu ‘alam.

HOME

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home