Wahai Tuhan kami, berilah kami beroleh dari isteri-isteri dan zuriat keturunan kami : Perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya dan jadikanlah kami imam ikutan bagi orang-orang yang (mahu) bertakwa. (Al-Furqan:74) akhifaizul Blogging Portal


Friday, August 13, 2004



Alhamdulillah segala puji hanya bagi Allah Tuhan semesta alam. Last week at the end of progress meeting regarding our project for TOC Skudai di Telekom Larkin, Jalan Taruka syarikat kami diberitahu oleh pegawai TM yang kami berjaya dalam tender bagi design, supply, install, testing and commissioning di TOC Alor Gajah pula. Alhamdulillah, rezeki kami as a team tahun nie. The value of the contract is almost half a million,alhamdulillah. Dapat buat job nie best sebenarnya, walaupon kita tak dapat keuntungan macam yang boss kita dapat, tapi kita dapat pengalaman dan pengetahuan dalam mengendalikan projek. Dahlah jangkamasa untuk menyiapkan kerja hanya sebulan, boleh dikatakan agak mencabar jugalah.

This project consists of 10 rooms. Six with FE-227 total suppression system and the other room we are using pyrogen system as requested by TM personnel.Kami kalau bulih semuanya nak pasang FE-227 sebab boleh untung lebih sikit. Apa itu pyrogen system. Sistem pyrogen lebih kurang jugak fungsinya macam FE-227, tapi system nie kurang bersih (less cleaner compared to FE-227) selain dari itu system pyrogen juga menggunakan cylinder yang agak banyak, yang mana boleh dikatakan byk amik space lah jugak. Tapi kebaikan system ini dia tak payah pakai complicated piping system compared to FE-227.

August 2004…… Bulan nie ramai betol majlis walimah sahabat2 ex-mrsm. Bulan nie ada 4 majlis walimah.


Syahdi 31/8/2004
Nasrul 29/8/2004
Kuchai 22/8/2004
Zulkifli 22/8/2004
Izzati 21/8/2004

Alhamdulillah …. Masing-masing plan nak menghabiskan zaman bujang masing-masing. Moga berusaha mewujudkan sebuah baitul muslim yang diredhaiNya …. Moga berjaya melayari bahtera perkahwinan yang disirami sakinah dan mawaddah… Ameenn.. Kebanyakan tarikh perkahwinan depa nie clash plak dengan pelbagai aktiviti. Dalam dilemma betoi den nie haa… on 22nd ada muktamar senawi abim di Johor Bahru n FCR anjuran IIS. Memula dulu kena decide either one yang mana satu nak pi. Ni dah masuk ada 4 perkara nak kene decide. Kalu sahabat2 ada advise bulih la tinggalkan msg ya. On the 29th ada aktiviti kat masjid KLCC. Forum Perdana yang bertajuk “Dakwah kepada Bukan Muslim – Pengalaman, peranan dan pendekatan.”

Rasa hati nak betoi pi muktamar senawi abim di JB, kebetulan tengah duk buat projek kat sana dan kebetulan our ustaz ajak pi sama. Keputusannya masih belom dibuat. Most probably next week baru bulih decide.

wallahu 'alam

HOME

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home