Wahai Tuhan kami, berilah kami beroleh dari isteri-isteri dan zuriat keturunan kami : Perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya dan jadikanlah kami imam ikutan bagi orang-orang yang (mahu) bertakwa. (Al-Furqan:74) akhifaizul Blogging Portal


Friday, May 28, 2004

Thank You Allah

In The Name of Allah Most Gracious Most Mercifull

alhamdulillah .......
Hari ini merupakan hari yang agak hectic juga bagi diriku .... tetapi penuh dengan kegembiraan.Aku bersyukur pada Mu Ya Rabb.
Terpaksa berkejar ke Kapar Power Plant (Tenaga Nasional Generation Berhad).....
Dan terpaksa bekejar ke beberapa lokasi Shah Alam..

Perjalanan ke Kapar Power Plant yang mengambil masa lebih kurang hampir sejam ku lalui sebelum solat Jumaat .....
alhamdulillah sampai lebih kurang dalam pukul 1150.....
walaupun aku sampai ke destinasi, tetapi aku hampir kecewa kerana urusan ku di sana bakal gagal ....
aku dimaklumkan urusan hanya dijalankan sehingga jam 12 tengahhari .... dan ofis kami hanya akan dibuka pada hari Isnin ...
diriku beristighfar panjang ..... tak dapat nak digambarkan kekecewaan hatiku masa akak receptionist itu memberitahuku ...
Perjalanan yang jauh berkesudahan dengan kekecewaan .....
dalam minda ku hanya berfikir ... apakah jawapan yang bakal kuberikan kepada boss ku di office kelak ...
Perjalanan yang tidak membawa hasil dan membazir ....

Subhanallah .... akak receptionist tu memang lah teramat baik ....
dia dengan rela hati membantu ku menyelesaikan tugasan ku ....
aku ditugaskan ke sana untuk mengambil tender untuk fire fighting .... yang mana lawatan tapaknya akan dijalankan pada 8 june 2004
aku tersangat lah berterima kasih dengan akak receptionist tu .....
Aku bersyukur dengan apa yang Allah kurniakan padaku ....
alhamdulillah urusan ku dipermudahkanNya walaupon pada mulanya ia tampak macam impossible untuk aku menyelesaikan tugasan ku hari ini. Bantuan yang diberikan oleh akak receptionist itu amat kuhargai.

Kegembiraan yang kedua menyusul sewaktu perjalanan pulangku......
aku dikejutkan dengan panggilan seorang sahabat yang sama2 belajar di Uniten dan Kolej Mara Banting ...
Pada mulanya ianya merupakan perbualan biasa sahaja ...sekadar bertanya khabar dan urusan kerja masing-masing ....
perbualan singkat di dalam kereta membuat diriku rasa gembira .....
apa yang membuat aku gembira ialah hasrat sahabatku ini untuk menambahkan lagi koleksi sijilnya...
aku bersyukur sangat kerana bertambah lagi seorang sahabat ku yang ingin melanjutkan pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi ...
secara tidak langsungnya bertambah lah bilangan umat Islam khususnya melayu yang mempunyai ilmu pengetahuan ... insyaALLAH..
di dalam perbualan ringkas itu diriku membuat beberapa cadangan untuk sahabat ku .... dan insyaALLAH mungkin kami akan berbincang lagi ..

akhir coretan .....
Kita hanya mampu merancang, sesungguhnya Allah yang menentukannya .....
Biar pun tampak impossible dengan izin Allah ia akan menjadi possible ....

HOME

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home